حمله حزب‌الله به محل استقرار نظامیان صهیونیست در «المطله» + فیلم شمار شهدای نوار غزه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید (۶ تیر ۱۴۰۳) آغاز مراسم اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس + فیلم و عکس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | ۸ تیرماه ۱۴۰۳ حماسه‌ای دیگر در راه است + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پزشکیان: تورم کمر مردم را خرد کرده | با تصورات غیرعلمی به جایی نخواهیم رسید+فیلم

  • کد خبر: ۲۳۳۶۰۸
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
  • ۲
پزشکیان: تورم کمر مردم را خرد کرده | با تصورات غیرعلمی به جایی نخواهیم رسید+فیلم
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تورم، گرانی و مشکلات کمر مردم را خرد کرده و با تصورات غیرعلمی به جایی نخواهیم رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب به همراه دو مشاور خود، آقایان میدری و عبده تبریزی در میزگرد اقتصادی شبکه یک حضور یافت و به سوالات کارشناسان پاسخ داد.

پزشکیان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در میزگرد اقتصادی شبکه یک اظهار کرد: حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر مردم را تعریف کرده و می‌گوید اینها را نمی‌شود اداره کرد مگر با مالیات. در آخر می‌گوید اینها را نمی‌شود با غیر تجار کنترل کرد.

رشد اقتصادی ما بدون نفت منفی بوده است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: باید بپذیریم که بدون تاجران و حضور آنها هیچ امر مثبتی در اقتصاد امکان‌پذیر نیست. بدهی دولت به بانک مرکزی و بانک‌ها چندین برابر شده است. تورم طی سه سال همواره بالای ۴۰ درصد بوده است. رشد اقتصادی ما بدون نفت منفی بوده است. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: شاخص‌های اقتصادی کشور با شاخص‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و سازمان برنامه بودجه به این شرح است؛ بدهی دولت به بانک مرکزی به ۳۰۲ همت رسیده است. بدهی دولت به بانک‌ها به ۸۱۹ همت رسیده است.

او ادامه داد: انتشار اوراق مالی اکنون به ۷۵۲ همت رسیده است، یعنی ۲ برابر شهریور ۱۴۰۰ شده است. تورم در ان ۳ سال بالای ۴۰ درصد بوده است. تورم در همه چیز داشتیم.

پزشکیان گفت: وضعیت ارز ترجیحی به استناد‌هایی که شده ۲۰ میلیارد تومان بوده و ۵۰ میلیارد به نرخ زیر ۴۰ هزار میلیارد تومان فروخته شده است. کارمندان و مردم عادی دیگر نمی‌توانند با این تورم زندگی روزمره خود را بگذرانند. همه نگران و ناراضی هستند و اگر جلوی این گرفته نشود با مشکلات زیادی رو به رو می‌شویم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: این تورم، گرانی و مشکلات کمر مردم ما را خرد کرده و با تصورات غیرعلمی به جایی نخواهیم رسید.

معضل امروز مردم تورم است

عبده تبریزی مشاور پزشکیان در ادامه میزگرد گفت: آزادی مشروط، حفظ کرامت انسان‌ها، فرصت‌های براب، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه، ایجاد انگیره، تثبیت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و استیفای حقوق شرعی، ادامه پرهیز از تشنج با کشور‌ها، افزایش جذب سرمایه‌گذاری اقتصادی محور‌های برنامه ما هستند.

مشاور پزشکیان افزود: این صحبت‌ها متن سند نهایی و چشم انداز جمهوری اسلامی ایران است که در آبان ۸۲ تنظیم شد و قرار بود در ۱۴۰۴ به این اهداف برسیم. بر اساس همین سند که به تایید رهبری رسیده برنامه‌های ۵ ساله نوشته شده و بر آن اساس بودجه‌های سالانه نوشته شده است.

او اضافه کرد: بند ۳۹ درباره مهار تورم و افزایش قدرت خرید حرف زده است. این سندی است که هزاران ساعت کار برده است و قرار نیست که افراد با آن شوخی کنند. در دولت آقای رفسنجانی ۲۵ درصد آن اجرا شد. در دولت خاتمی تورم ۱۵ درصد بود و در دولت احمدی نژاد ۱۷ درصد و در دولت روحانی ۲۵ درصد شد. در دولت آقای رئیسی این تورم به ۴۰ درصد رسید. ما به همراه شش، هفت۷ کشور چنین تورمی را تجربه کردیم.

عبده تبریزی بیان کرد: مگر ما کارشناس اقتصادی نداریم که چنین مشکلاتی داریم. معضل امروز مردم ما تورم است. مشکل ایجاد شده و آقایان آن را گردن سایرین می‌اندازند و میگویند دیگران گران می‌فروشند. هیچ ایرادی را به خود دولت روی کار نمی‌گیریم. مسئول این شرایط دولت و حاکمیت است.

وی ادامه داد: بر اساس این سند می‌رویم قانون تنظیم می‌کنیم. من معتقد هستم در کابینه فعلی هم بعضی‌ها هستند که می‌گویند باید قیمت را کنترل کنند و برای قیمت گذاری حتی قانون می‌گذارند.

مشاور پزشکیان افزود: ما اکنون نمی‌توانیم مقداری که علاقه داریم نفت تولید کنیم و بفروشیم و کار‌های خود را انجام دهیم. به دلیل تحریم و محدودیت‌ها تکنولوژی وارد نمی‌شود، برای آن که دوستی سازنده را اجرا نکردیم.

عدالت اجتماعی از طریق یارانه‌های ریالی تورم را نابود می‌کند

از سوی دیگر احمد میدری دیگر کارشناس همراه نامزد انتخابات هم گفت: شیوه اداری پزشکیان براساس اظهاراتشان و تجربه شان در وزارت بهداشت است ایشان ایده دارند که بهداشت و آموزش حق همگانی است که فاصله زیادی با آن داریم با وجود اینکه در طول سال‌های مختلف بازسازی عدالت اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است؛ عدالت اجتماعی از طریق یارانه‌های ریالی بعد از چند سال تورم را نابود می‌کند.

وی افزود: عدالت اجتماعی براساس آموزه‌های بشری و نه یارانه دادن محقق می‌شود و برابری در حوزه بهداشت حتما باید برای افراد فقیر بیشتر باشد تا آموزش بیشتری ببینند.

به گفته میدری، تزریق پول باید با یک سیستم مدیریتی درست انجام شود دقیقا مثل طرح بیمه روستاییان که ایشان اجرا کردند؛ ایده‌ای که ایشان مطرح می‌کنند ایده جدیدی نیست و قبلا ایشان کار کرده اند و تجربه شده است.

وی گفت: روسای جمهور در ادوار مختلف صادقانه دنبال این بودند که تورم ۴۰ درصد ایجاد شود؟ قطعا خیر و حتما آیت الله رئیسی نمی‌خواست قضیه "دبش" ایجاد شود با توجه به اینکه اقتصاد بیستم جهانیم، اما محیط کسب و کار ایران منشا تورم و تحمیل بیکاری به مردم است.

این کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: دیدگاه آقای پزشکیان این است که نظام اداری ایران با تغییر رئیس جمهور دچار زلزله می‌شود چراکه ۴۰۰ هزار پست تغییر پیدا می‌کند.

میدری افزود: نظام تامین اجتماعی، سیاسی شده است و ماشین اجرا ضعیف شده و انتظار مردم و مسئولان را برآورده نمی‌کند؛ در ادبیات اقتصادی شاخص شکنندگی حکومت تعریف می‌شود و در ذیل آن شاخص اختلاف جناح‌های سیاسی تعریف می‌شود که اگر عدد آن ۱۰ باشد یعنی کاملا شکننده است و این عدد برای ما امروز ۹.۷ است.

وی گفت: کسی نمی‌تواند این ماشین را به جایی که می‌خواهد برساند؛ در برنامه هفتم کاداستر باید به صورت کامل اجرا شود و این قانون اولین بار ۱۳۳۷ ابلاغ شده، اما هنوز کامل اجرا نشده است.

وی یادآور شد: هر کارمندی می‌داند که باید وارد باند شود وگرنه نمی‌تواند به چرخه مدیریتی وارد شود.

 مشکل ما این است که هر وزارتخانه‌ای برای خودش کار می‌کند

وقتی قرار است قانون بنویسیم و کسی اجرا نکند، برای چه قانون می‌نویسیم؟!

خبر در حال تکمیل است ...

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
0
آقا پزشکیان شما الان از حمایت افرادی هستید که خودشان در دوران مسولیت باعث مشکلات مختلف از جمله تورم بودن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
0
آقا پزشکیان شما برنامه ندارید
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->